måndag 3 juli 2017

Saknaden

Idag drabbade den mig med full kraft igen, tomheten och tystnaden som kommer när du inte är här. Nu är det en hel vecka tills du kommer till mig igen och bara den vetskapen är tung att hantera. Jag hoppas självklart att vi ses innan dess.

Är samtidigt glad att jag blivit bättre på att se mig själv utifrån när det blir jobbigt, att känna igen signalerna och att se att det är så här det brukar vara, att första kvällen är jobbigast. I det underlättar det väldigt mycket att mamma och jag har en så fin dialog nu och att jag känner att vi kan prata om det mesta. Jag hoppas att hon känner samma sak.

Och i det fina gläder jag mig samtidigt oerhört åt den fina dag vi hade igår. Åt att vi hade hela huset fullt av kompisar och att ni alla lekte ihop så fint. Och åt den fina stunden därefter när vi alla landade i soffan vid en film. Jag såg hur bra du mådde i det. Det gjorde jag med.

Hoppas du och mamma får en härlig vecka ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar