tisdag 1 augusti 2017

I natt jag drömde

Vaknade av en dröm nyss. Får hoppas det är en engångsföreteelse, att jag inte ramlar tillbaka i dålig sömn.

Drömde att jag spelade fotboll, på en välbekant plan för länge sedan. Det var väldigt verkligt. Vet inte varför jag vaknade för det var inte direkt läskigt. Mer välbekant med hur det kändes hemma. Åh vad jag önskar att du ska få känna liknande saker. Kanske på fotbollsplanen, gärna där, kanske någon helt annanstans.

I vaket tillstånd kom det som blivit jobbigt när jag tänker på fotboll. Då kom rädslan över att bli skadad och inte kunna göra mig själv rättvisa som människa. Den känsla jag upplevde när du kom. Den känsla som jag upplever i mångt och mycket gjorde att mamma gled ifrån varandra. Jag kan inte låta bli att känna att jag straffats långt bortom rimliga proportioner. För jag tror verkligen att vi fortsatt hade levt ihop om det inte vore för den där sena kvällen på en fotbollsplan.

På riktigt. Jag skojar inte.

Utan den kvällen hade jag orkat vara så mycket starkare i den tuffa start vi fick som föräldrar. Utan den hade jag orkar vara den trygghet och det stöd för mamma som jag varit, och är, på så många andra arenor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar